Bilet avion 2024 Wizz Air LPL Liverpool John Lennon Marea Britanie - OTP Henri Coanda Bucuresti Romania
Aeroportul Henri Coanda Bucuresti
Purtand numele pionierului aviatiei cu reactie, Henri Coanda, actualul aeroport international isi are originile amplasamentului inca din timpul celui de-al doilea razboi mondial, cand, aici, a fost dezvoltata o baza militara a celui de-al III - lea Reich. Dupa razboi si pana in prezent, aeroportul a trecut printr-o perioada de dezvoltare si modernizare continua.
Ca urmare, astazi putem vorbi de un aeroport dispus pe o suprafata de 605 ha pe care exista 2 piste a cate 3 500 m x 45 m; 2 platforme cu suprafata totala de 274 800 m.p.; 65 de locuri de parcare pentru aeronave; un terminal de plecari si unul de sosiri care impreuna au capacitatea de a procesa circa 6 000 000 de pasageri pe an, dotate cu 104 ghisee pentru check-in, 38 porti de imbarcare si 6 carusele pentru bagaje; si 1849 de locuri pentru parcare dintre care 669 sunt locuri de parcare pe termen lung. Serviciile pe care aeroportul le pune la dispozitia pasagerilor constau in: diferite baruri si restaurante; birouri de inchirieri auto la terminalul de sosiri; dispozitive de securizare a bagajelor (infoliere) la terminalul pentru plecari; magazine, farmacii, posta, frizerie, coafor, bancomate, case de schimb valutar, carucioare gratuite pentru transportul bagajelor etc.
Din Bucuresti, accesul catre aeroport se poate face fie cu taxi-ul, fie cu linia expres de autobuze 783 care pleaca din centrul Bucurestiului, fie cu trenul care pleaca din Gara de Nord, non-stop, la interval de 40 de minute (calatoria dureaza 20 de minute). In ultimii ani, pentru pasagerii din afara Bucurestiului, au aparut firme de transport care asigura transferul din diferite imprejurimi pana la terminalul de plecari.
Cat priveste cursele interne, aeroportul Henri Coanda este conectat prin zboruri cu aeroporturile din: Arad, Timisoara, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Targu Mures, Brasov, Sibiu, Suceava, Iasi, Bacau, Constanta, Craiova. In ceea ce priveste zborurile internationale, aeroportul este practic legat de majoritatea aeroporturilor din lume prin intermediul companiilor aeriene care opereaza aici.
Liverpool International Airport - John Lennon (IATA:LPL, ICAO: EGGP) - Marea Britanie
Situat in Speke, in estuarul raului Mersey, la 12 km sud - est fata de centrul orasului Liverpool, aeroportul poarta numele celebrului muzician din formatia Beatles, John Lennon, care era originar din acest oras. Aeroportul care constituie un hub important pentru companiile Easy Jet si Ryanair, gestioneaza circa 5 milioane de pasageri anual ceea ce face sa fie al 13 - lea cel mai aglomerat aeroport din Marea Britanie. Terminalul aeroportului este structurat pe 2 nivele: la parter se afla sectiunea pentru Sosiri, cu facilitatile conexe aferente si accesul catre mijloacele de transport; dar si sectiunea pentru Plecari, cu toate facilitatile conexe aferente, birouri de check-in si portile de imbarcare 1 - 10 si 30 - 45; iar la etaj se gasesc facilitatile anexe puse la dispozitia pasagerilor.
Transferul de la aeroport se poate face prin intermediul liniilor de autobuze publice: 500 Airport Flyer care circula cu o frecventa de 30 de minute catre centrul orasului Liverpool; Arriva 86A - 86D care circula cu o frecventa de 15 minute catre centru; Arriva 80 A care circula catre centru cu o fecventa de 30 de minute; Arriva 81 A / 81 care circula catre Bootle cu o frecventa de 30 de minute; Arriva 89 care circula catre Saint Helens cu o frecventa de 30 de minute sau Merseytravel 3A care circula catre Huyton cu o frecventa de 60 de minute. Autocarele National Express sunt disponibile si din acest aeroport cu destinatie in diferite locatii din tara. In afara de aceste variante de transfer se mai poate apela si la masinile inchiriate sau taxi care ajunge in centrul Liverpool in 20 de minute.
WIZZ AIR
Wizz Air este o companie aeriana cu capital privat din Ungaria, infiintata in iunie 2003. Primul zbor, cel inaugural, a avut lor pe 19 mai 2004, catre Katowice Polonia si marca inceputul evolutiei unei companii aeriene care astazi, ofera peste 600 de rute aeriene si dispune de 25 de baze operationale cum ar fi: Viena din Austria; Tuzla din Bosnia si Hertegovina; Sofia si Varna din Bulgaria; Kutaisi din Georgia; Budapesta si Debretin din Ungaria; Riga din Letonia; Vilnius din Lituania; Skopje din Macedonia de Nord; Chisinau din Moldova; Katowice, Varsovia, Gdansk, Poznan si Wroclaw din Polonia; Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Sibiu si Timisoara din Romania; Belgrad din Serbia; Londra Luton din Marea Britanie; Kiev din Ucraina. Dupa un deceniu de dezvoltare fulminanta, Wizz Air a devenit una dintre cele mai importante companii aeriene low cost din Europa Centrala si de Est. Din februarie 2015, companie este listata la Bursa de Valori din Londra ceea ce-i confera o carte de vizita extraordinara. Tot in 2015 a inceput si procesul de reinoire a flotei de avioane. La imaginea noua si moderna a companiei contribuie si cei peste 3 000 de angajati multiculturali, atat de la bord cat si de la sol. In prezent flota de avioane a Wizz Air dispune de aeronave Airbus din familia A320 si A321ceo.
Inca de la infiintare, compania aeriana Wizz Air a oferit clientilor sai, servicii moderne si in pas cu noutatile vremurilor in domeniul zborului. Pe anumite aeroporturi sunt oferite servicii de confort cum ar fi: Procedura de depasire rapida a procedurilor de securitate sau Business longe-uri de lux in care va puteti bucura de servicii de lux impreuna cu mancare, bautura si wi-fi gratuite. Un serviciu foarte apreciat de catre calatori este Blocarea tarifului selectat pentru o perioada de 48 ore, pentru rezervarile efectuate cu mai mult de 7 zile anterior datei zborului, ceea ce confera pasagerilor avantajul ca pretul se mentine neschimbat pana la finalizarea rezervarii. Dupa expirarea celor 48 ore, prerezervarea se anuleaza automat fara nicio taxa de platit din partea celui care a initiat-o. Wizz Priority este o falicitate apreciata deoarece confera calatorilor avantajul unui check-in prioritar, la un birou de check-in special deschis in acest scop, astfel scapand de povara bagajelor mai rapid. Tot in aceasta facilitate se mai ofera si imbarcarea prioritara a persoanelor respective la bordul aeronavei plus posibilitatea de a mai lua in cabina, pe langa bagajul de mana (poseta, rucsac sau geanta laptop 40 x 30 x 20 cm) si un troler mic, cu greutatea de maxim 10 kg si dimensiunile 55 x 40 x 23 cm. Wizz Priority nu ofera insa si prioritate pentru depasirea rapida a procedurilor de securitate.
Wizz Flex este o facilitate care poate fi achizitionata doar la inceputul unei rezervari (nu poate fi adaugata ulterior la o rezervare deja procesata) individual sau ca parte a pachetului Wizz Plus, numai per pasager, atat pentru zbor dus cat si pentru zbor dus - intors. Wizz Flex nu poate fi achizitionat pentru zborurile de grup (mai mult de 10 pasageri) si nu permite modificarea numelor pasagerilor din rezervare. Facilitatea confera detinatorului acesteia posibilitatea de a modifica online zborul, fara a i se precepe taxe suplimentare de modificare a zborului iar in cazul anularii rezervarii, suma platita pentru aceasta i se va returna in contul sau Wizz (un numar format din 10 cifre care se aloca automat in momentul inregistrarii pe web-site-ul Wizz Air).
Wizz Dicount Club este un abonament de grup, care se adreseaza familiilor cu maxim 5 membri, abonament prin care pot beneficia de reduceri semnificative. O alta facilitate este pentru infanti (bebelusi cu varsta sub 2 ani) in sensul ca un adult care calatoreste cu 1 infant vor beneficia de imbarcare prioritara si un bagaj personal suplimentar la bord, cum ar fi o geanta laptop sau geanta de mana. Deoarece fiecare bebelus trebuie sa stea in bratele unui adult la bord, in timpul calatoriei cu avionul, pe o rezervare pot calatori maxim 2 adulti / bebelus.
Partener de calatorie flexibil este o facilitate prin care o persoana poate procesa o rezervare pentru un grup de maxim 9 persoane, fara a introduce numele celorlalte 8 la momentul rezervarii dar platind pretul integral al biletului si taxele pentru serviciile selectate la momentul rezervarii. Numele celorlalti 8 pasageri trebuiesc trecute pe rezervare, pana cel mai tarziu la momentul check-in-ului online, dar nu mai tarziu de 3 ore inainte de decolare. Daca nu sunt furnizate numele celorlalti 8 pasageri, atunci rezervarea pentru ei va fi anulata iar costurile de rezervare pentru acestea nu vor mai fi restituie celui care a procesat rezervarea. Check-in automat este o optiune care se poate adauga la rezervare, pentru fiecare persoana si pentru fiecare segment de zbor si consta in generarea automata a permisului de imbarcare cu 50 de ore inainte de ora zborului. Permisele de imbarcare sunt generate automat numai pentru rezervarile cu pana la 10 pasageri dar nu sunt si transmise automat pe adresele de email ale pasagerilor, fiecare dintre acestia putand sa le descarce individual de pe pagina web a companiei Wizz Air.
Intrucat Wizz Air distribuie locurile aleatoriu, in aeronava, exista totusi si optiunea Locuri alaturate, compatibila numai in cazul rezervarilor cu tarif Basic pentru 2 adulti. Pentru aceasta facilitate, care este contra cost, nu se pot alege anumite locuri alaturate, nu se pot alege locuri premium iar locurile sunt alocate dupa efectuarea check-in-ului.
Politica de Bagaje a Wizz Air Compania aeriana Wizz Air, permite pasagerilor sai sa ia cu ei in aeronava urmatoarele categorii de bagaje:
► Bagaj mic de mana, cu rotile sau fara rotile (geanta tip laptop, poseta sau rucsac mic), cu greutatea de maxim 10 kg si dimensiunile de 40 x 30 x 20 cm, care poate fi luat GRATUIT in cabina si care trebuie sa incapa sub scaunul din fata pasagerului.
► Troller, cu rotile sau fara rotile, cu greutatea de maxim 10 kg si dimensiunile de 55 x 40 x 23 cm, care poate fi luat GRATUIT in cabina (numai daca a fost adaugat Wizz Prority pe rezervare) si care trebuie sa incapa in compartimentul de bagaje de deasupra capului.
► Bagaj de cala, cu rotile sau fara rotile, cu greutatea de maxim 10 kg, 20 kg, 26 kg sau 32 kg si dimensiunile de 149 x 119 x 171 cm, care poate fi adaugat pe rezervare, CONTRA COST. Un pasager poate adauga la rezervarea sa un numar de maxim 6 bagaje de cala, pentru primele 3 astfel de bagaje se plateste pe rezervare iar pentru urmatoarele pana la 6 se plateste la aeroport. Dimensiunile acestor tipuri de bagaje sunt calculate fara a tine seama de manerul si rotilele acestora insa rotilele nu trebuie sa adauge la dimensiuni mai mult de 5 cm.
Wizz Air nu isi asuma raspunderea pentru pierderea, deteriorarea sau intarzierea bagajelor de cala care contin:
► numerar, actiuni;
► bijuterii, metale pretioase, pietre pretioase si semipretioase;
► computer, aparat foto, telefon mobil sau orice alt dispozitiv electronic si accesoriile acestuia;
► documente oficiale, de afaceri sau private;
► documente de calatorie sau alte documente de identitate;
► chei;
► lichide;
► medicamente;
► opere de arta si de arte frumoase;
► articole perisabile;
Din motive de securitate si sanatate, la bordul aeronavei nu pot fi imbarcate bagaje care contin articole care:
► pot sa puna in pericol aeronava, persoane sau bunuri;
► pot fi deteriorate in urma transportului aerian;
► nu sunt impachetate corespunzator;
► sunt interzise prin legi, reglementari sau ordine aplicabile intr-un stat din/catre care se calatoreste sau care este survolat pe durata calatoriei;
► nu sunt adecvate pentru transport din cauza greutatii, a dimensiunii sau a oricaror altor caracteristici neobisnuite;
► pot cauza disconfortul sau dezgustul persoanelor aflate la bord;
► armele de foc, munitia si explozibilii, inclusiv armele folosite la vanătoare sau in diferite sporturi;
► orice articole sau substante cu aspect asemanator armelor de foc, munitiei sau explozibililor;
► substantele inflamabile (exceptand: bauturile alcoolice, fixativul de par, parfumul, apa de colonie - care trebuie sa fie ambalate in recipiente de maxim 100 ml, puse la randul lor intr-o punga de plastic, transparenta si resigilabila, cu dimensiunea de 20 x 20 cm, care va fi prezentata la controlul bagajelor de mana);
► materialele radioactive;
► gazul condensat (exceptand: CO2 folosit pentru miscarea membrelor artificiale; recipientele cu gaz inflamabil folosite pentru umflarea automata a vestelor de salvare);
► substantele otravitoare sau infectioase;
► substantele corozive (exceptand: mercurul din termometre, din barometre, din bateriile scaunului cu rotile);
► servietele si gentile diplomat care au incorporate dispozitive de alarma, baterii cu litiu sau materiale pirotehnice;
► articolele si materialele care pun in pericol siguranta, bunurile, viata, sanatatea si integritatea corporala ale persoanelor aflate la bord;
► orice materiale interzise prin legislatia si reglementarile tarilor pe teritoriul carora se calatoreste;
► orice articole neadecvate pentru transport din cauza greutatii, a dimensiunii sau a altor caracteristici;
► ramasite ale unor corpuri omenesti;
► orice fel de adeziv sau de vopsea;
► orice articole specificate in Instructiunile tehnice privind transportul in siguranta al bunurilor periculoase pe calea aerului emise de Autoritatea Aviatica Civila Internationala (ICAO) si in Reglementarile privind bunurile periculoase emise de Asociatia Internationala de Transport Aerian (IATA).
Echipamentul sportiv, ambalat in husele specifice, poate fi transportat in aeronavele Wizz Air, contra unei taxe suplimentare, si poate consta in urmatoarele:
► echipament de ski, snowboard, surf, genti de golf, invelite intr-o husa;
► prajinile de sarituri pot fi acceptate pentru transport numai daca sunt ambalate in saci din material textil;
► biciclete invelite intr-o husa de transport pentru biciclete, avand rotile si pedalele demontate si manerele in pozitie paralela sau ambalate in cutii de carton, cu conditia ca rotile sa fie dezumflate;
► echipament de scufundari cu cilindrii de scufundare goliti, sursa de curent scoasa sau comutatorul fixat in pozitia „OPRIT”;
► coarne si trofee de vanatoare insotite de un certificat valid de la veterinar;
Animalele nu sunt acceptate la bord, cu exceptia cainilor ghid pentru nevazatori, caini pentru care trebuie sa existe documentele de calatorie.
Instrumentele muzicale, articolele fragile si voluminoase pot fi luate la bordul aeronavelor Wizz Air cu conditia ca acestea sa nu depasesca in lungime 80 cm in cutia lor iar celelalte dimensiuni ale cutiei sa nu depasesca 40 x 23 cm astfel:
► instrumentul muzical poate fi adus la bord doar daca ati achizitionat WIZZ Priority la rezervare, ceea ce va va permite sa aduceti instrumentul muzical in schimbul trollerului. De exemplu: viori, viole, flaute, clarinete, trompete, ukulele;
► cutia instrumentului trebuie sa fie introdusa in cadrul de masurat pentru bagaje de mana: acesta trebuie sa incapa pe latime si grosime, iar inaltimea trebuie sa fie mai mica decat aproximativ 1,5 ori inaltimea permisa;
► instrumentul muzical de mici dimensiuni constituie bagajul de mana si nu mai puteti aduce la bord niciun alt bagaj. Acesta trebuie sa fie asezat in compartimentul de deasupra capului;
► instrumentele muzicale care nu se incadreaza in dimensiunile specificate mai sus si care nu pot fi transportate ca bagaje de cala vor putea fi transportate pe un scaun de pasager după achizitionarea locului respectiv. Rezervarile pot fi efectuate si online: introduceti „EXST” in campul destinat prenumelui, iar numele de familie al pasagerului in campul destinat numelui de familie;
► din motive de siguranta, instrumentele transportate pe un loc suplimentar in cabina nu pot fi asezate pe randurile pentru iesirea de urgenta sau pe randul din fata, ci trebuie asezate sub un scaun de langa fereastra;
► instrumentele mai mari decat un violoncel (de exemplu, un contrabas, o harpa etc.) trebuie sa fie predate la cala, insotite de o eticheta „Raspundere limitata”.
Pentru a le face calatoria mai confortabila persoanelor care calatoresc cu infanti (bebelusi cu varsta sub 2 ani), Wizz Air le ofera urmatoarele facilitati:
► Bagaj personal suplimentar la bord (40 × 30 × 20 cm);
► Imbarcare prioritara gratuita pentru 2 adulti (si pentru un numar nelimitat de copii) per bebelus care calatoreste;
► Un carucior pliabil pentru bebelusi sau un patut de calatorie pliabil gratuit (va fi transportat in cala aeronavei);
► Posibilitatea de a selecta locurile, pentru ca membrii familiei să calatoreasca impreuna (contra unei taxe suplimentare);
► WIZZ Cafe – posibilitatea de a achizitiona gustari si bauturi la bord;
► WIZZ Boutique, inclusiv jucarii si mici cadouri;
► Scaun de masina pe care il puteti aduce gratuit la bord, pentru copii, daca achizitionati un loc suplimentar;
In cazul in care bagajul s-a pierdut, a fost deteriorat sau soseste cu intarziere, puteti sa depuneti o reclamatie in acest sens cand ajungeti la destinatie, la biroul „Revendicare bagaje” sau „Bagaje pierdute” din zona de tranzit, unde sunteti ajutati sa completati imediat un Raport de neregularitate a proprietatii (PIR). Daca nu depuneti o reclamatie la aeroportul de destinatie, compania Wizz Air nu poate sa-si asume niciun fel de raspundere. Daca bagajul nu este gasit in interval de 21 de zile de la raportare pe aeroportul de destinatie, Wizz Air isi va asuma raspunderea pentru pierderea lui. Wizz Air nu poate fi trasa la raspundere pentru bagajul identificat gresit de catre un alt pasager, pasagerul respectiv va suporta toate costurile aferente. Pentru a inapoia proprietarului in timp cat mai scurt bagajele incorect manipulate, pe toate bagajele trebuie sa apara numele, initialele si adresa pasagerului inainte de inregistrare. Ori de cate ori este posibil, bagajele de cala vor fi transportate cu aceeasi aeronava ca si proprietarul lor. Din motive de siguranta si operationale, este posibil ca bagajul de cala sa fie transportat cu un alt zbor. În astfel de cazuri, compania Wizz Air nu poate fi trasa la raspundere pentru intarzierea bagajelor.
Wizz Air isi asuma raspunderea pentru bagajele deteriorate in urmatoarele moduri:
► daca a fost imposibil sa recunoasteti deteriorarea sau lucrurile lipsa din bagajul dumneavoastra la sosire, puteti depune o reclamatie la aeroport in interval de 7 zile de la sosire;
► daca bagajul nu soseste cu zborul dumneavoastra si este inapoiat deteriorat sau cu articole lipsa, puteti depune o reclamatie in scris in interval de 21 de zile din momentul predarii bagajului;
► daca bagajul nu a fost ambalat in mod corespunzator, raspunderea va fi mai mica.
CONDITII GENERALE DE REZERVARE A SERVICIILOR UNICE DE CALATORIE - BON DE COMANDA
Conform OG nr. 2/2018 si Ordinului nr. 156/2019 emis de catre Ministerul Turismului privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate, precum si pentru modificarea unor acte normative
DEFINITII SI INTERPRETARE
AGENTIA – Agentia de turism care actioneaza in calitate de intermediar in relatia cu alti Furnizori / Prestatori de servicii de calatorie, solicitand / rezervand / achizitionand un Serviciu Unic de Calatorie pe seama Calatorului.
ACTIVITATEA DE INTERMEDIERE a unui serviciu unic de calatorie desfasurat de AGENTIE:
► Activitatea de contractare, facturare si de incasare a contravalorii serviciilor de calatorie unice, in numele si pe seama Furnizorului / Prestatorului si / sau in nume propriu, dar pe seama Furnizorului / Prestatorului in temeiul unui acord / contract incheiat in acest sens de catre Furnizor / Prestator cu AGENTIA
► Activitatea de contractare in numele si pe seama Calatorului, in situatia in care intre AGENTIE si Furnizorul / Prestatorul solicitat de Calator nu exista nici un acord / contract incheiat, caz in care Calatorul imputerniceste AGENTIA sa-i reprezinte interesele fata, in scopul rezervarii / achizitionarii de Serviciilor Unice de Calatorie;
CALATOR - orice persoana care solicita / rezerva / achizitioneaza prin intermediul AGENTIEI un Serviciu Unic de Calatorie, in conditiile prezentate in bonul de comanda. In cazul in care un Calator angajeaza Servicii Unice de Calatorie pentru un numar mai mare de Calatori, conditiile bonului de comanda se extind in mod automat asupra intregului grup pentru care au fost solicitate si achitate Servicii Unice de Calatorie.
SERVICIU UNIC DE CALATORIE reprezinta unul dintre urmatoarele servicii:
a) transportul de pasageri;
b) cazarea care nu face parte intrinseca din transportul de pasageri si care este realizata in alt scop decat cel rezidential;
c) inchirierea de autoturisme;
d) orice alt serviciu turistic care nu este parte intrinseca a unui serviciu de calatorie in intelesul lit. a)-c), solicitat / rezervat / achizitionat de Calator prin intermediul AGENTIEI, in baza Bonului de comanda / Facturii si oferit si / prestat de catre Furnizori / Prestatori terti.
BON DE COMANDA / FACTURA pentru Serviciul Unic de Calatorie – formularul tipizat emis de AGENTIE pentru calator, semnat / confirmat / asumat de Calator, in scopul rezervarii de servicii unice de calatorie.
FURNIZOR / PRESTATOR – un tert (companii de transport, unitati de cazare, firme de rent-a-car, alte agentii de turism, alti furnizori / prestatori de servicii turistice etc.), altul decat AGENTIA, care ofera si / sau presteaza serviciul solicitat / rezervat / achizitionat de Calator.
Agentia intermediaza pentru calator rezervarea / achizitionarea unui serviciu unic de calatorie de la alti furnizori / prestoatori ai serviciului de calatorie.
Calatorul / Reprezentantul Calatorului declara in mod expres, asumandu-si ca a parcurs atat prezentele Conditii generale, cat si conditiile speciale aplicabile fiecarui Serviciu Unic de Calatorie oferit si / sau prestat de Furnizorul / de servicii relevant, inainte de a finaliza tranzactia cu AGENTIA sau cu Furnizorul / Prestatorul de servicii
Daca exista conditii stabilite de Furnizorul / Prestatorul de servicii acestea vor guverna serviciile unice de calatorie care ii apartin.
Prezentele Conditii generale sunt completate, in cazul solicitarii / rezervarii / achizitionarii Serviciului Unic de Calatorie ce reprezinta transportul aerian, cu prevederile Conditiilor generale de rezervare si vanzare a biletelor de avion, afisate pe paginile web ale companiilor aeriene respective. In cazul aparitiei unor neconcordante dintre prevederile prezentelor Conditii si prevederile Conditiilor generale de transport aerian, se aplica prioritar Conditiile generale de transport aerian.
CONDITII SI TERMENE DE PLATA
Transportul de pasageri:
► Biletele de avion (linie, charter, low-cost): se achita integral la momentul rezervarii si anterior emiterii. Pretul biletelor de avion, odata ce au fost emise, nu se ramburseaza in nici o situatie.
RENUNTARI, MODIFICARI, PENALIZARI.
In cazul in care Calatorul renunta la Serviciul Unic de Calatorie extern / intern care face obiectul Bonului de comanda / Facturii, el datoreaza Agentiei penalitati a caror valoare difera in functie de momentul la care se face renuntarea, dupa cum urmeaza:
Transportul de pasageri:
► Biletele de avion (linie, charter, low-cost): penalizare echivalenta cu 100% din pret.
RESPONSABILITATE
AGENTIA, in calitatea sa de intermediar al Seviciului Unic de Calatorie, raspunde fata de Calator pentru executarea necorespunzatoare sau neexecutarea Serviciului Unic de Calatorie oferit de catre Furnizor / Prestator, doar in situatia in care executarea necorespunzatoare sau neexecutarea Serviciului Unic de Calatorie se datoreaza culpei exclusive a AGENTIEI.
AGENTIA este exonerata de orice raspundere fata de Calator, pentru executarea necorespunzatoare sau neexecutarea Serviciului Unic de Calatorie in urmatoarele cazuri:
► vina / culpa exclusiva a calatorului si / sau a WIZZ AIR HUNGARY LTD.
► insolvabilitatea, insolventa sau falimentul WIZZ AIR HUNGARY LTD.
► calatorul / reprezentantul calatorului, declar pe proprie raspundere si sustin ca inteleg si accept activitatea de intermediere conform licentei de Turism nr. 2427/14.06.2021 si nu am niciun fel de pretentie morala sau materiala asupra societatii comerciale Fiducia Varoni SRL (CUI 28185235, J03/403/2011) in cazul aparitiei insolventei, insolvabilitatii sau falimentului companiei aeriene WIZZ AIR HUNGARY LTD in contul careia a fost rezervata, confirmata sau procesata rezervarea.
► cauze de forta majora sau imprejurari pe care nici AGENTIA, nici prestatorii / furnizorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fara a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, intarzieri in traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe drumurile publice etc.
► greve, conflicte politice, razboi, catastrofe, pericol public, atac terorist, embargo international etc.
► pierderea de bagaje si a altor imprejurari care revin exclusiv in sarcina WIZZ AIR HUNGARY LTD.;
► vina unui tert care nu are legatura cu furnizarea serviciilor, iar cauzele care au determinat neindeplinirea obligatiilor au un caracter imprevizibil si inevitabil.
Companiile aeriene, fara a cere acordul AGENTIEI pot si au dreptul de a modifica orele de zbor. In aceste conditii, AGENTIA nu este raspunzatoare pentru decolarea / aterizarea avioanelor la o alta ora decat cea inscrisa in rezervare / biletul de calatorie / bonul de comanda. Pentru aceste intarzieri, Companiile aeriane sunt obligate sa asiste calatorii conform Regulamentelor Parlamentului European in materie de compensare si de asistenta a pasagerilor. Orice problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra in competenta si responsabilitatea companiei aeriene, biletul de avion reprezentand contractul intre Calator si compania aeriana.
RECLAMATII
In cazul in care Calatorul este nemultumit de serviciile de calatorie, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare, in scris, in timpul desfasurarii serviciului de calatorie la fata locului, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate, sesizare ce se va transmite prompt atat reprezentantului Agentiei, cat si Furnizorului / Prestatorului (transportatorul, conducerea unitatii de cazare, reprezentantilor locali ai AGENTIEI sau partenerilor).
Atat Agentia, cat si Furnizorul / Prestatorul de servicii de calatorie vor actiona cu promptitudine pentru solutionarea sesizarii. In cazul in care sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, Calatorul va depune la sediul Agentiei o reclamatie in scris, in termen de maximum 5 zile calendaristice de la incheierea calatoriei, Agentia urmand ca, in termen de 30 de zile calendaristice, sa-i comunice acestuia un raspuns.
PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezinta orice operatiune sau set de operatiuni care se efectueaza asupra datelor dumneavoastra cu caracter personal.
AGENTIA poate prelucra urmatoarele date cu caracter personal: nume si prenume, numar telefon, adresa domiciliu, adresa de e-mail, serie si numar document de identitate, CNP, data nasterii, apartenenta la sindicate, locul de munca, numele companiei (daca este aplicabil), numarul de inregistrare TVA (daca este cazul).
Persoane vizate: calatori, reprezentanti / imputerniciti / persoane de contact (parteneri contractuali) din cadrul companiilor sau institutiilor / autoritatilor publice.
Prelucram datele cu caracter personal, colectate in baza corespondentei, Bonului de Comanda / Factura, etc in urmatoarele scopuri:
► Rezervarea, intermedierea, ofertarea si / sau comercializarea serviciilor unice de calatorie, a serviciilor de calatorie asociate si / sau pachetelor de servicii de calatorie, executarea contractelor, respectiv in vederea indeplinirii obligatiilor contractuale fata de Calator;
► In vederea indeplinirii obligatiilor legale stabilite in sarcina noastra.
AGENTIA va considera toate informatiile colectate de la Calator ca fiind confidentiale si nu le va partaja cu terti (cu exceptia acelor persoane fizice si / sau juridice implicate in prestarea serviciilor rezervate sau achizitionate de Calator, respectiv partenerilor AGENTIEI , inclusiv partenerilor din afara Uniunii Europene, in cazul in care fara partajarea datelor, Calator nu ar putea beneficia de serviciile achizitionate) fara consimtamantul Calatorului, expres si anterior. De asemenea, vom putea furniza datele cu caracter personal ale Calatorului catre autoritati publice centrale si locale, autoritati judecatoresti, politie, parchet (in limitele prevederilor legale si / sau ca urmare a unor cereri intemeiate si expres formulate), etc.
AGENTIA va prelucra datele cu caracter personal ale Calatorului pana la finalizarea scopului pentru care au fost colectate sau ulterior, conform obligatiilor legale stabilite in sarcina noastra. Ulterior, in cazul in care CALATORUL sau reprezentantul legal / imputernicit va exercita dreptul de opozitie / de stergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de catre AGENTIE pe durata de timp prevazuta in procedurile interne sau vor fi distruse.
Conform prevederilor legale aplicabile, CALATORUL sau reprezentantul legal / imputernicit beneficiaza de urmatoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de stergere a datelor ("dreptul de a fi uitat"), dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie si drepturi legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri.
De asemenea, Calatorul are dreptul de a depune o plangere in fata unei autoritati de supraveghere si de a introduce o cale de atac judiciara. In acest scop, in Romania, autoritatea de supraveghere este www.dataprotection.ro.
Pentru exercitarea acestor drepturi Calatorul se poate adresa S.C. FIDUCIA VARONI SRL prin transmiterea unei cereri scrise, la adresa: Mun. Pitesti, Str. Crinului, nr. 34, bl. D30, sc. D, ap, 13, jud. Arges sau prin transmiterea unui e-mail catre office@vacanterezervari.ro.
NOTA! BILETUL DE AVION REPREZINTA CONTRACTUL DE COMERCIALIZARE TRANSPORT AERIAN DINTRE COMPANIA AERIANA WIZZ AIR SI CLIENT SI SE SUPUNE TERMENILOR SI CONDITIILOR BILETELOR DE AVION DE TIP LOW COST:
► IN CAZ DE ANULARE SAU NEEFECTUARE CURSA DIN CAUZA COMPANIEI AERIENE, SUMA ACHITATA DE CATRE CLIENT VA FI RETURNATA DOAR IN MOMENTUL IN CARE AGENTIA DE TURISM INTERMEDIARA VA PRIMI SUMA INAPOI DIN PARTEA COMPANIEI AERIENE WIZZ AIR.
► BILETUL DE AVION NU POATE FI CEDAT ALTEI PERSOANE.
► BILETUL DE AVION NU ESTE TRANSMISIBIL.
► BILETUL DE AVION NU POATE FI ANULAT INDIFERENT DE DATA LA CARE TURISTUL SOLICITA RENUNTAREA SAU DE CONDITIILE EPIDEMIOLOGICE.
► PENALIZAREA ESTE DE 100% SI IN CAZ DE NEPREZENTARE LA IMBARCARE CONFORM ORAR DE ZBOR.
Retineti ca este responsabilitatea dumneavoastra sa fiti la curent cu reglementarile si restrictiile de calatorie relevante, sa completati anumite formulare (daca acestea sunt necesare), sa va asigurati ca sunteti eligibil(a) sa intrati in tara de destinatie si sa fiti apt(a) sa calatoriti.
AGENTIA DE TURISM FIDUCIA TURISM (S.C. FIDUCIA VARONI SRL) NU ESTE RESPONSABILA:
► PENTRU EFECTUAREA CHECK-IN, ACESTA POATE FI EFECTUAT SI LA AEROPORT (contra cost) SAU GRATUIT IN APLICATIA WIZZ AIR;
► PENTRU EVENTUALELE SITUATII DE OVERBOOKING SAU ANULARI APARUTE DIN VINA COMPANIEI AERIENE;
► PENTRU EFECTUAREA ALTOR CONEXIUNI CARE NU PRIVESC SERVICIILE MENTIONATE IN BONUL DE COMANDA / FACTURA.
SUBSEMNATUL, AM FOST INFORMAT/A, INTELEG, AM LUAT LA CUNOSTINTA, IMI INSUSESC INTREGUL CONTINUT AL CONDITIILOR DE CALATORIE MENTIONATE MAI SUS SI, DECLAR PE PROPRIE RASPUNDERE, CA REPREZINT CU PUTERI DEPLINE, IN CONDITIILE COMENZII FORMULATE, TOTI CALATORII INSCRISI IN BONUL DE COMANDA SI PE CARE IL SEMNEZ / INSUSESC / SUSTIN, ATAT IN NUMELE MEU, CAT SI IN NUMELE ACESTORA.