Vacante Rezervari

Informatii utile pentru calatorie

Documentele de calatorie

► La controlul vamal de la frontiera este obligatorie detinerea si prezentarea unui pasaport valabil 6 luni pentru tarile non UE si a unei carti de identitate valabila 6 luni pentru tarile membre ale Uniunii Europene.

► Pentru a putea iesi din tara, copiii sub 18 ani trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa detina pasaport valabil sau carte de identitate in functie de regimul tarii in care calatoresc;
  • sa fie insotiti de cel putin un adult si sa aiba asupra lor acordul pentru calatorie al ambilor parinti (sau al parintelui care nu ii insoteste), legalizat la notariat. Adultul insotitor, in cazul in care nu este unul dintre parinti, trebuie sa aiba asupra sa cazierul judiciar.
    • Informatii suplimentare despre conditiile de calatorie in alte tari se pot obtine de la serviciile de frontiera.
    • Tarile in care nu se poate calatori fara viza sunt mentionate pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe.

► Agentia nu isi asuma nicio responsabilitate vizavi de turistii care nu pot trece frontiera datorita lipsei documentelor necesare sau in cazul in care serviciile de frontiera refuza accesul acestora in alte tari.

Asigurari

► Asigurarea medicala de calatorie este obligatorie pentru tarile non UE si este facultativa pentru tarile membre UE. Agentia noastra insa, va recomanda, ca este in interesul dumneavoastra sa aveti asigurare medicala in orice calatorie in strainatate. In acelasi timp va recomandam ca la contractarea unui pachet de servicii turistice sa incheiati si asigurarea storno, pentru a va proteja de eventualele neplaceri privind imposibilitatea efectuarii sau anularea calatoriei precum si pentru intreruperea calatoriei din motive independente de vointa dumneavoastra.

► Asigurarea medicala privata pentru calatorii in strainatate nu poate fi inlocuita de Cardul European de Sanatate (CES). CES este valabil doar in Comunitatea Europeana si Elvetia si poate fi folosit doar daca posesorul sau se adreseaza unui furnizor de servicii medicale acoperit de sistemul de asigurari sociale potrivit legii din statul gazda. O asigurare medicala acopera inclusiv cheltuielile medicale realizate in sistemul privat si poate fi valabila in oricare stat al lumii. Asigurarea medicala poate fi incheiata in orice moment de la semnarea contractului turistic pana la data inceperii calatoriei si este valabila pe perioada inscrisa in asigurare.

► Asigurarea storno (a riscului de anulare a calatoriei) este facultativa, dar este recomandata de agentie. Prin incheierea acesteia, beneficiarul isi poate recupera suma achitata pentru serviciile turistice achitate agentiei in cazul in care este nevoit sa anuleze calatoria si motivele anularii se incadreaza in cele prevazute de asigurare.  Asigurarea storno se poate incheia numai odata cu semnarea contractului turistic si este valabila incepand cu ora 24:00 a datei la care a fost incheiata, pana la data si ora de inceput a calatoriei, conform contractului.

► Pentru a primi eventualele despagubiri solicitate, pentru ambele tipuri de asigurari, turistul va trebui sa prezinte acte doveditoare (detaliate in conditiile de asigurare specifice fiecarui tip de asigurare si comunicate de catre agentul de turism la momentul incheierii unei asigurari)

►Ambele tipuri de asigurare se pot incheia in agentie, odata cu semnarea contractului turistic.

Unitatile de cazare

► Hotelurile sunt clasificate conform normelor din tara respectiva. In momentul actual nu exista un sistem unic de clasificare la nivel mondial. Fiecare tara are alt regulament de clasificare al hotelurilor, de aceea nu putem compara hotelurile din aceeasi categorie din tari diferite.

► Ziua hoteliera incepe (check-in) dupa ora 14:00 (poate sa ajunga pana la 18:00) la sosire, iar la plecare, la sfarsitul sejurului (check-out), ea poate varia in intervalul 09:00–12:00. Dupa predarea camerelor, se poate conveni la receptie in legatura cu pastrarea bagajelor intr-o camera special amenajata pentru acest lucru.

► Hoteluri

  • Clasificare - Hotelurile sunt clasificate de ministerul de resort din tara de origine. Intrucat nu exista un sistem international de clasificare, aceasta difera de la o tara la alta, functie de normele in vigoare. In catalog este mentionata clasificarea oficiala a fiecarui hotel. Exista posibilitatea sa intervina schimbari in clasificarea hotelului dupa aparitia catalogului. Acestea vor fi corectate pe site, insa nu vor putea fi corectate in catalogul tiparit deja.
  • Facilitati – In catalog sunt descrise facilitatile de care dispun hotelurile si camerele acestora. Descrierile sunt  furnizate de partenerul extern, de hotelieri si de informatiile existente pe site-urile oficiale ale hotelurilor. Agentia nu poate fi facuta raspunzatoare pentru eventualele inadvertente. Unele servicii sau activitati din cadrul hotelurilor sau din imprejurimi pot fi disponibile numai in anumite perioade ale anului. De asemenea, unele dintre facilitatile camerelor pot fi disponibile doar in anumite perioade si/sau conditii.
  • Servicii gratuite si cu plata – serviciile oferite gratuit de hotel, perioada si pretul serviciilor oferite contra-cost se pot modifica de-a lungul sezonului. Acest lucru este decis de conducerea hotelului si modificarile nu sunt aduse intotdeauna la cunsotinta agentiei.  Aerul conditionat functioneaza de obicei dupa un orar stabilit de administratia fiecarui hotel – poate functiona non-stop sau poate fi inchis in anumite intervale orare sau temporale.
  • Agentia nu poate fi facuta raspunzatoare pentru actualizarea si acuratetea informatiilor de pe site-ului oficial al hotelurilor.

► Camere

  • Camerele contractate de agentie sunt camere duble standard – cu doua paturi, sau cu un pat matrimonial. Marimea camerei si/sau numarul de camere cu pat matrimonial depinde de arhitectura hotelului.
  • Camerele single sunt de regula mai mici decat cele duble. In unele cazuri, hotelul accepta folosirea camerei duble in regim de single, dar sunt si cazuri – mai ales in varf de sezon – in care nu se accepta cazarea in camere single.
  • Camerele triple – sunt camerel duble standard in care se pune un pat suplimentar. Acest pat suplimentar poate fi un pat pliant, o canapea extensibila sau un fotoliu-pat. Unele hoteluri dispun si de un numar limitatde camere cu 3 paturi sau 1 pat matrimonial si 1 pat pentru o persoana.
  • Studio (in regim de auto-gospodarire)  – este o incapere dormitor-sufragerie-bucatarie: are doua paturi (cu posibilitate de adaugare a unui pat suplimentar), o chicineta utilata si o masa cu scaune.
  • Apartament (in regim de auto-gospodarire) – este compus din doua camere: un dormitor si o bucatarie in care pot fi puse unul sau doua paturi suplimentare. Exista si apartamente cu 2 dormitoare si bucatarie separata.
  • La fiecare hotel este indicata capacitatea maxima a camerei. Intr-o camera 2+1 pot fi cazati doi adulti si un copil sau 3 adulti. In camera 2+2 pot fi cazati doi adulti cu doi copii cu varsta inscrisa in limitele corespunzatoare hotelului respectiv. Multe dintre camerele 2+2 au paturi suprapuse!
  • IMPORTANT: patul suplimentar poate diminua semnificativ spatiul din camera.
  • Pentru orice alt tip de camera decat cel din catalog se va face o solicitare speciala, care va fi rezolvata functie de disponibilitati.
  • Aerul conditionat poate fi gratuit in anumite perioade si contra-cost in altele. Acest lucru este de regula specificat in catalog la hotelurile in cauza.
  • Fotografiile din catalog sunt doar exemple. Exista posibilitatea ca in realitate camerele sa arate diferit, sa aibe alte decoratiuni, avand insa toate facilitatile descrise in catalog.
  • Reducerile pentru copii sunt valabile doar daca acestia sunt cazati in camera cu 2 adulti si numai daca au varsta intre limitele precizate in tabelul de preturi.  Limita inferioara de varsta este inclusiva (copilul trebuie sa aibe varsta implinita la momentul calatoriei), iar limita superioara de varsta este exclusiva (copilul trebuie sa nu fi implinit varsta respectiva pana la momentul calatoriei). Regimul de masa pentru copiii care beneficiaza de reducere este acelasi cu al adultilor cu care impart camera.

► Cazare

  • Conform normelor internationale, cazarea incepe cel mai devreme la orele 14:00 in ziua sosirii si se incheie cel tarziu la orele 12:00 din ziua plecarii. Aceasta regula se aplica si in cazurile in care plecarea are loc seara tarziu. Fiecare hotel are afisate la receptie orele la care incepe/se termina ziua hoteliera. Camerele pot fi eliberate mai tarziu, in functie de disponibilitati si numai prin achitarea unei taxe suplimentare direct la receptia hotelului.
  • In masura posibilitatilor, accesul turistilor va fi permis in camere mai devreme de ora afisata la receptie. Uneori, pentru a veni in sprijinul turistilor, hotelierii accepta ca acestia sa isi depoziteze bagajele in camera, chiar daca aceasta nu este gata pentru cazare, urmand a fi curatata si igienizata ulterior.
  • Turistii trebuie sa anunte agentia in cazul in care vor ajunge tarziu la cazare (dupa orele 22:00) pentru ca aceasta sa poata informa, la randul ei, hotelul.
  • Repartizarea camerelor revine exclusiv in sarcina receptiei hotelului. Eventualele solicitari speciale se pot mentiona la incheierea contractului turistic, insa acestea nu fac obiectul contractului decat daca exista suplimente pentru tipul respectiv de camera (vedere la mare, aer conditionat, etc.). De asemenea, solicitarile pentru camere  „la acelasi etaj” sau „alaturate” vor fi facute direct la receptie si rezolvate in masura disponibilitatilor.
  • Toate problemele legate de amplasarea, aspectul camerelor sau de serviciile care tin exclusiv de hotel vor fi rezolvate la fata locului, la receptie. In cazul in care se impune, se va lua legatura cu reprezentantul local.

► Masa

  • Restaurantele din cadrul hotelurilor sunt facilitati ale acestora, nu unitati alimentare separate, si au aceeasi clasificare cu a hotelului. Mesele sunt servite in anumite intervale orare, comunicate la receptie sau afisate la intrarea in restaurant. Daca se doreste servirea micului dejun sau a cinei la pachet (in cazul parasirii hotelului dimineata devreme sau sosirii seara tarziu, in afara orelor de functionare a restaurantului) acest lucru trebuie anuntat din timp la receptie. Satisfacerea acestei solicitari tine exclusiv de conducerea hotelului si nu este raspunderea agentiei.
  • Pentru a exprima regimul de masa oferit de hotel, au fost folosite urmatoarele abrevieri:
  • SC – auto-gospodarire (fara masa)
  • BB – mic dejun
  • HB – demipensiune (mic dejun si cina)
  • FB – pensiune completa (mic dejun, pranz si cina)
  • AI – all inclusive (mic dejun, pranz si cina, cu bauturi locale incluse la mesele principale)
  • Micul dejun este de regula tip bufet si contine mezeluri, branza, oua, legume, cereale, paine, produse de patiserie, unt, gem, lapte, cafea, ceai si suc. Micul dejun continental (chiar si daca este bufet) contine paine sau produse de patiserie, cafea sau ceai, unt, gem, suc.
  • Pachetele cu demipensiune incep de regula cu cina din ziua sosirii si se termina cu micul dejun din ziua plecarii. Pachetele cu pensiune completa incep cu cina din ziua sosirii si se termina cu pranzul din ziua plecarii. .
  • Uneori, datorita sosirii tarzii sau plecarii devreme, se poate pierde o masa. Nici un hotel nu accepta restituirea contravalorii mesei pierduta astfel.
  • Mesele sunt de regula tip bufet (autoservire) si varietatea felurilor difera de la un hotel la altul. Bauturile nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii (cu exceptia cazului in care acest lucru este specificat explicit). La micul dejun se ofera gratuit ceai sau cafea si suc. La cina, toate bauturile consumate (chiar si apa!) se platesc la fata locului.
  • Pachetele cu all inclusive au incluse cele trei mese principale (mic dejun, pranz si cina) si bauturi autohtonealcoolice si racoritoare, servite la pahar. Regimul all inclusive difera de la un hotel la altul. De regula sucurile din fructe proaspete, cafeaua expresso si inghetata nu sunt incluse in pret. Programul regimului all inclusive este stabilit de fiecare hotel uin parte. Pot exista anumite ore sau anumite locuri din cadrul hotelului in care sa fie disponibil regimul all inclusive.
  • In hoteluri este interzisa introducerea de alimente si bauturi si/sau consumul acestora in spatiile publice (receptie, piscina, bar, etc.). In cazul in care turistii nu respecta aceasta regula, pot fi obligati sa plateasca produsele aduse din afara la preturile practicate de hotel.
  • Este permisa introducerea de alimente si bauturi in hotelurile care au camere cu chicineta si care nu ofera masa.

Detalii specifice, necesare cetatenilor romani care calatoresc in urmatoarele tari, cu mijlocul de transport propriu si nu numai acestora:

► Grecia

  • La frontiera este obligatorie detinerea unei carti de indentitate valabila cel putin 6 luni.
  • Limitele de viteza in Grecia sunt urmatoarele: in oras 50 km/h, pe drum deschis 90 km/h, pe autostrada 100 km/h.
  • In cazul unor incidente grave (accidente, talharii), care sa necesite interventia imediata a autoritatilor grecesti, se apeleaza unul dintre numerele de urgenta de aici: 110 – serviciul de urgente politie sau 112 – numar general pentru politie, ambulanta si pompieri.
  • Regulamentul vamal grec contine reglementari similare cu ale celorlalte tari membre ale Uniunii Europene. Limitele cantitative pentru anumite produse sunt: tigari – 200 bucati, bauturi alcoolice – 1 litru si parfumuri – 50 g.

► Turcia

  • Pentru calatoria in Turcia, la frontiera, este obligatorie detinerea unui pasaport valabil minim 6 luni.
  • Limitele de viteza in Turcia sunt urmatoarele: in oras 50 km/h, pe drum deschis 90 km/h, iar pe autostrada: 90 km/h.
  • In cazul unor incidente grave petrecute pe teritoriu turcesc care sa necesite interventia imediata a autoritatilor, trebuie apelate urmatoarele numere de urgenta: 155 – politia rutiera, 112 – salvarea, 110 – pompierii.

► Bulgaria

  • Cetatenii romani nu au nevoie de viza pentru a calatori in Bulgaria.
  • Intrarea in Bulgaria este permisa cu pasaportul sau cartea de identitate valabile cel putin 6 luni de la data intrarii pe teritoriul acestui stat.
  • Atentie, autoritatile de politie retin cu mare usurinta permisele de conducere, chiar si pentru depasiri ale vitezei maxime admise cu numai 5 km/h.

► Croatia

  • Se recomanda obtinerea unui permis de conducere international. Starea generala a drumurilor este buna. Viteza legala maxima este de 50 km/h in localitati, 80 km/h in afara localitatilor si 130 km/h pe autostrazi.
  • Cetatenii romani nu au nevoie de viza de intrare in Croatia, pentru calatorii in scop de turism, vizita, afaceri, activitati sportive care nu depasesc 90 de zile.

► Muntenegru

  • Circulatia este normala, pe partea dreapta, viteza legala in localitati fiind de 60 km/h si in afara de 80 km/h. Amenzile pentru abateri de la normele de circulatie sunt intre 20 si 50 €.
  • Cetatenii romani nu au nevoie de vize pentru intrarea in Muntenegru si au drept de sedere de maxim 90 zile.

►Spania

  • Cetatenii romani nu au nevoie de viza pentru a calatori in Spania. Intrarea in Spania este permisa cu pasaportul sau cartea de identitate valabile cel putin 6 luni de la data intrarii pe teritoriul Spaniei, insa pentru unele dintre excursiile optionale este obligatorie detinerea pasaportului.
  • Spaniolii interzic folosirea claxoanelor in localitati si verifica actele cu sarguinta, asa ca este indicat sa aveti in permanenta in buzunar carnetul de conducere. Limita de viteza este de 60 km/h in orase, 90 km/h pe drumurile regionale, 100 km/h pe cele nationale si 120 km/h pe autostrazi.

► Italia

  • Cetatenii romani pot calatori in Italia pe baza actului de identitate valabil cel putin 6 luni de la data intrarii pe teritoriul Italiei. Acestia beneficiaza de un control minim la trecerea frontierei, ce consta intr-o verificare rapida a documentelor de identitate.
  • Tel. de urgenta: 0039 345 230 24 89 - Este strict pentru cetatenii romani care se confrunta cu o situatie dificila, speciala, cu caracter de urgenta, disponibil 24h. In categoria acestor situatii se incadreaza accidentele cu victime, decesele, calamitatile si alte situatii de pericol sau cu caracter extraordinar.

► Portugalia

  • Cetatenii romani nu au nevoie de viza pentru a calatori in Portugalia.
  • Intrarea in Portugalia este permisa cu pasaportul sau cartea de identitate valabile cel putin 6 luni.
  • In cazul unor incidente care afecteaza siguranta persoanei sau a bunurilor, se recomanda contactarea politiei locale precum si cel mai apropiat oficiu consular roman. In cazul unor incidente grave (accidente, talharii), care necesita interventia imediata a autoritatilor portugheze, trebuie apelat numarul de urgenta 112. Atentie! Daca sunati din greseala la 112, nu inchideti! In caz contrar, se poate trimite o masina in locul in care va aflati, pentru a vedea daca totul este in regula!